Wednesday, January 16, 2013

Cinta2...



Semakin aku dewasa, semakin jauh perhubungan kita Ya Allah,
Aku sgt takut perkara ini terjadi,
tetapi ianya bebar-benar terjadi dan aku kesal.
Kehidupan kini benar mencabar Ya Allah.
Ia menguji cintaku terhadapmu Ya Allah.

Semakin aku mencari cintaMu tatkala itulah datang pelbagai godaan.
Lelaki yang semakin rakus mencuri hati wanita, dunia fashion yang makin di agung2 kan, hiburan yang berlebihan, nafsu yang terlalu rapuh dan keghairahan mencari ilmu agama semakin pudar.
Ya Allah, Kau bantulah aku menghadapi ujian ini.
Ujian yang sudah byk menduga aku namun aku acap kali tewas dengan ujian ini.
Berikanlah aku peluang untuk mendekatimu Ya Allah, seperti di zaman sekolahku
Aku rela utk berada di  KOlej universiti Islam Antarabangsa ini,berjuta tahun lamanya asalkan aku dpt kembali merasai kehangatan cintaMU padaku.
Sesungguhnya aku RINDU padaMu Ya Allah.
Rindu yang teramat sangat...
Ya Allah, mudahkanlah urusan hidupku hari ini.
Ya Allah, ampunkan dosa ibu bapaku.
Ya Allah, temukanlah aku dengan jodoh yang baik.
Ya Allah, masukkanlah aku ke dalam syurgaMu.

1 comment:

digitamer87 said...

Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan orang-orang yang berpesan dengan kebenaran, dan berpesan dengan kesabaran... Tuntutlah ilmumu hatta di kolekj wahai sri kandi Islam, Allah memerintahkan kita begitu bagi menghadapi dunia yang penuh kelekaan... Cinta dunia terletak dimana-mana begitu murahnya ia walhal cinta hakiki, sejati, lagi agung perlu kita carinya bagi membuktikan ketinggian nilainya...

ـ