Thursday, November 10, 2011

11/11/11


Assalamualaikum warahmatullah wabarakutullah wa makfirOtah fiddunia wala akhirat..:)
salam sua kembali wat sahabat2 sekalian,khusus sekli wat Qolbi+Iman+Takwa 
yg sentiasa ad disisi,wat nikmat islam yg masih setia..amin insyaallah
Hrm~tarikh 11/11/11 apa makna yg cuba sakinah sampaikn yer?
tarikh penting ker?uhuhuh...
sakinah wat Title bLog 11/11/11 ni tak ad pun tarikh keramat mengenai tarikh tersebut,
Allah berikan idea utk d'kOngsikan bersama...
sakinah terdetik utk buat MaudU' 11/11 Ktika mndengar 'WARNA PAGI' b4 g kelas
Bagi pendengar radio IKIM mesti dah hafal kan..ehehe..:)
Topik pagi nie berkenaan tarik 11/11..
apa yg ad bg tarikh nie?
tak ad perkara pnting pun mngikut islam..cuma msyrkt mngnggp tarikh yg menarik..
knp menarik?
apa yg sakinah dengar,sebab tarikh ni mudah diingat..kan senang 11/11/11

bagi sakinah kita yang beragama islam bukn mnganggap tarikh ini mndatangkan tuah atau
sepecial bak kata orang putih..
kalau terlampau percaya,ditakuti blh terpesOng,

bagi sakinah sendiri tarikh ni cantik,coz jatuh pada hari jumaat..
hari bagi penghulu hari..
tapi tarikh tu tak penting,
yang penting kita tingkatkan ketakwaan kita padaNya..
jadikan tarikh ini mngkin satu penghijrahan bagi kita?
dari yg buruk kpd baik,
yang Baik kepada lebih baik,
insyaAllah...
dan hari ni plk hari jumaat,bnyak fadhilatnya nak wat penghijrahan..
dan esOk nak pegi kursus..
moga disana sakinah berOleh manfaat dan pengajaran.
tambahkan lagi ilmu kerana dri ini masih haus dgn ilmu Allah.
moga berOLeh Barakah dariNya..Lillhitaala yer..
ikhlaskan hati...:)

ok..tinta terakhir,
Jom tarbiah balik diri kita...
Tajdid balik iman kita..



*InsyaAllah andai ada yang blh sakinah kongsikan bersama antum semua lepas blk dari kursus nie,
sakinah akan cOretkan..
wassalam..
salam perjuangan buat antum semua...*_*



wassalam...


1 comment:

MeTaFoRa said...

kebiasaanya manusia nie terlampau agungkan daripada apa yang sepatutnya di agungkan yakni Allah.. cuba berpandangan jauh dan kedalam ape yang tersirat dan tersurat dengan tarikh tersebut pada hari jumaat nie.. mcm mane?? bgus tu mungkin dengan tarikh ni boleh membuatkan org2x cuba berubah ke arah kebaikan.. tambah ilmu.. tambah iman nescaya akan cemerlang... best post... memang menarik... insyallah teruskan berkarya... mohon maaf tersilap bahasa..

ـ