Friday, October 7, 2011

CINTA-cinta itu.....:^_^


Aku banyak belajar akan kisah cinta daripada sahabat-sahabat dan teman yang rapat denganku. 
.Banyak yang aku boleh ambil dari cerita mereka,
 Apa yang aku dapat daripada kisah mereka?PENGAJARAN??
Ya,pengajaran......
sudahlah wahai sahabat!
hapuskanlah airmatamu...LA TAHZAN,InnAllahama'ana...ingat tu??

Itulah sebabnya pengertian cinta bagi aku adalah tinggi dan mahal.
kalau yang murah itu bukan cinta namanya.
kalau yang kotor itu bukan cinta namanya.
kalau yang bukan membawa ke syurga itu bukan cinta namanya.

Daripada mereka semuala aku belajar bercinta dengan semua orang.
Cinta rupanya tidak terbatas pada wanita atau lelaki yg kita hendak bersama denganya sahaja.
Ada ramai lagi rupanya yang aku perlu bersama mereka.
Yakni bersama di akhirat sana.
Akuteringat cinta-cinta aku.

cinta kepada ALLAH

Cinta kepada Allah?Ramai akan menjawab,Ya.
Bagaimana bentuknya cinta kepada Allah?Ramai akn terdiam.
Manifestisi cinta adlh amal.Taatkah kita dgn perintahNya?
Sudahkah kita menjlankan suruhanNya?
Apakah kita berusaha meninggalkan laranganNya?

Merenung kembali kehidupan ini,
Apakah kita sudah berusaha bersungguh2 mnjadi hambaNya?
Sedang ALLAH AMAT CINTA kepada kita.
Mengapa kita khianati kasih syangNya?
Terkedu aku seketika.
Sungguh,malu rasanya menyatakan kita cinta pada Allah,
dalam keadaan hidup jauh daripadaNya.
Jika benar mencari cintaNya,apakah yang kita usahakan?
Bukankah dia akhirat nanti kita brharap untuk bersama Allah?

Cinta kpd RASULUALLAH dan SAHABAT

Bagaimana cinta kita kpd Rasuluallah dan para sahabat serta yang mengikuti mereka?
Apakah perjuangan mereka kita sambung dlm hidup?
Adakah apa yang mereka bawa kita junjung?
Apakah yang mereka ajar kita sebar?

Tengok kehidupan dan nilai sendiri.Bukan aku mengajak hitung orang lain.
Aku mengajak kita meliahat cinta kita yang satu ini pada diri kita sendiri.
Bagaimana cinta kita kpd mereka?
Main2 sahajakah?
Mengapa kita tidak menaiki 'kereta' yanag telah mereka naiki untuk ke akhirat?
bukankah harapan kita agar di syurga nanti kita bersama baginda dan para sahabat?

banyak lagi kita boleh zahirkan cinta kita.
tapi zahirkanlah cinta kita pada tempatNya....
Asas cinta adalah keimanan.i2 asas terkukuh.
kerana apa?
kerana iman memacu kita utk beramal..
tulisan aku ini juga untuk memgingatkan diri ini yang sring alpa dgn mainan persaan,
jangan terlampau mengikut nafsu,
mungkin inilah sedikit jawapan yang aku boleh berikan,
bila persoalan ini ditanya...
Raja knp tak nak couple? 
Mira tak ada pakwe ke? tak percayalah. 
Sakinah tak ada sape2 lg ker yg bertahta di hati?hehee 
nama semua ad, nama pnjang sangat..setiap tmpat ad gelaran n nama
---mungkin ada yang nampak dan ada yang tidak---
tapi apa yang boleh aku simpulkan hanya ini jawapan yg boleh diberikan.
Wallahua'lam(*_*)

No comments:

ـ