Saturday, October 23, 2010

kisah Lucu Abu Nawas,,,,

                                                      بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ


Aku mencari Tidurku







Suadah beberapa hari Juha tidak boleh tidur malam maka pada suatu malam oleh kerana terlalu marah,dia pun keluar rumah berjalan2 di kawasan kampung seakan-akan mencari sesuatu.Tiba-tiba orang kampuung yang berkawal di tengah malam hari telah bertembung denganya seraya bertanya"Wahai Juha, apa yang kamu buat ni???..."

Jawab juha."Aku sedang mencari sesuatu."Mereka hairan lala bertanya lagi: "Apa pula yg kamu cari di malam2 buta begini.?"Jawab Juha tenang ; "Sebenarnya sudah beberapa malam aku tidak boleh tidur.
Sedarlah aku bahawa tidurku telah melarikan diri.Jadi aku sedang mencari-carinya sekarang ini minta dia pulang semula kepadaku.".............Hehe...


No comments:

ـ